Fenomén videí

Pozornost uživatelů na sociálních sítích je drahá. Je to dravý závod o to, jak zachytit pár sekund ze života našich zákazníků.

A nejspíš vám nemusím říkat, že statickým obrázkem zaujmete méně než pohyblivou reklamou.

V čem je video lepší?

  1. Angažovanost
    1. Videa získávají až 2x více reakcí než jiné typy příspěvků. Máte větší pravděpodobnost, že se uživatelé zastaví a sledují video, což znamená delší dobu strávenou na vašem obsahu a tím pádem vyšší angažovanost.
  2. Lepší organické šíření
    1. Algoritmy sociálních médií obvykle preferují video obsah před statickým obsahem. To znamená, že váš obsah má vyšší šanci být zobrazen ve feedu uživatelů, což zvyšuje organickou viditelnost vašeho profilu nebo stránky.
  3. Větší prostor pro kreativu
    1. Máte více místa a možností pro odvyprávění příběhu, ukázku produkty, řečení vašich výhod než ve statice. Je to efektivní a různorodé. Můžete používat různé hudby, titulky, animace, zvukové efekty a další prvky, které zvýrazní váš obsah a zajistí, že uživatelé zůstanou zapojeni.
  4. Zlepšení konverzí
    1. 84% lidí tvrdí, že jich o koupi produktu nebo služby přesvědčilo video od značky. Uživatelé, kteří sledují video obsah, mají větší pravděpodobnost, že budou provádět požadované akce, jako je nákup, registrace nebo stahování.

Jak na pozornost ve třech krocích

Zde je třeba si uvědomit, že nestačí hezké a líbívé záběry, které pomalu odhalují váš produkt či popisují vaši službu. Každé video musíte tvořit s rozmyslem a připravit se na jeho tvorbu (ale o tom zase jindy).

Na zaujetí máte 1-3 sekundy, záleží na které platformě. U videí se nedívejte na likes, ale koukejte se na metriku celkového času přehrání. Ta je zde klíčová.

Krok 1

Nezapomeň na začátku na dobrý háček tzv. HOOK. Nabídni jim řešení / zábavu / emoce / inspiraci. Prostě něco, co zajímá je ne tebe.

Vždy se zamysli nebo si vzpomeň, na co se tě lidé nejčastěji ptají v souvislosti s tvým podnikáním? A na to jim odpověz. Je opravdu důležité, aby jsi věděl, pro koho obsah tvoříš. Na koho mluvíš? Často se vyplácí být autentický, mluvit přímo k nim a hlavně, řešit jejich problémy.

Háček může být slovní nebo pomocí hudby a dynamického střihu. Nikdy však nezapomeň mít titulky! Většina lidí se dívá na videa bez zvuku a brutálně by ti klesla míra koukatelnosti.

SLOVNÍ / TEXTOVÝ

  • Věděli jste že.. Našel jsem nejlepší cestu, jak se zlepšit…
  • Tady jednoduchý hack, jak si pomoci.
  • Máš problémy s ? Mám pro tebe řešení
  • Tohle je jediná věc, kterou potřebuješ vědět o … ?
  • Objevil jsem tajemství …
  • 5 chyb, které nejspíš děláš když

VIZUÁLNÍ

  • Do 3 s min 2 až 3 střihy – rychlejší akce, hraj si s tempem záběrů
  • Do 3 s ukázat zajímavé prostředí, netradiční záběr / hezký outfit / před a po / hrát si s rychlostí záběrů

Krok 2

Je to o dynamice. Kromě háčku si je chceš udržet i další sekundy a říct či ukázat to, co chceš. Důležitý je střih, který zaujme.

Pět rad, kterými by ses měl řídit:

  1. Střídej celky a polodetaily, polocelky a polodetaily. Záběry jsou pak více chytlavé, když měníš velikost záběru.
  2. Stříhej do hudby, vždy do urč. doby – zlepší se míra koukatelnosti.
  3. Používej zajímavé přechody a záběry!
  4. Měň dynamiku/tempo videa – občas video můžeš zrychlit či zpomalit a tím zase změníš dynamiku a třeba i udržíš diváka o chvíli déle.
  5. Nezapomeň na ochranné zóny – jak na Instagramu, tak i na Tiktoku. Nahoře i dole a po stranách jsou tlačítka, která překrývají tvé video, nikdy tam nedávej titulky. Zlepší se čitelnost a koukatelnost

Krok 3

Než se s diváky rozloučíš, řekni jim, co mají udělat! Mají si přečíst více info v popisku nebo jít na e-shop a nakoupit? Důležité je mít to správné CTA (call to action), které jim na konci řekneš. Je to tvá výzva pro ně.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *